Ekonomi

Colgate-Palmolive Ortalama Analist Tahminlerini Geride Bıraktı, 2024’te Reklama Daha Fazla Harcamayı Planlıyor

Colgate-Palmolive (CL) hisseleri, şirketin ortalama analist tahminlerini aşan son üç aylık mali sonuçlarını açıklamasının ardından Cuma günü piyasa açılışından önce yükseldi.

Tüketim ürünleri üreticisi, dördüncü çeyrekte hisse başına 0,87 dolar kazanç bildirdi; bu, mali analistlerin hisse başına 0,85 dolarlık bahislerinden 0,02 dolar daha yüksekti. Aynı zamanda şirketin bu çeyrekteki geliri, bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %7 artarak 4,89 milyar dolar olan tahmini ortalamanın üzerine çıkarak 4,95 milyar dolar olarak açıklandı.

Şirketin tüm yıl net satışları bir önceki yıla göre yüzde 8,5 artarken, yıl genelinde hisse başına kazancı 2,77 dolar oldu.

Colgate-Palmolive CEO’su Noel Wallace şunları söyledi: “Yılı, net ve karşılaştırılabilir satışlarda %7,0 artış, karşılaştırılabilir hacimde artış, brüt ve faaliyet kârında iyileşen marjlar ve iki kat büyüme dahil olmak üzere, hem gelir hem de kârda önemli bir büyüme ile tamamladık. Hisse başına kazançta haneli yüzdelik artış.” Büyümeyle tamamlamanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.

Şirket, 2024 yılının tamamı için net satışlarda %1 ile %4 arasında değişen bir artış beklerken, bu artışın döviz kuru dalgalanmalarından kaynaklanan hafif bir olumsuz etkiyi de hesaba kattığını belirtirken, karşılaştırılabilir satış büyümesinin %3 ile %5 aralığında olmasını bekliyor. Şirketin uzun vadeli hedefleriyle dengeli.

Colgate-Palmolive ayrıca brüt kar marjında ​​artış, reklam harcamalarında artış ve hisse başına kazançta çift haneli yüzde artış öngörüyor.

Kazanç raporuna yanıt olarak Jefferies’in mali analistleri, Colgate-Palmolive’in yılı güçlü bir şekilde tamamladığını, dördüncü çeyrekte karşılaştırılabilir satışlar ve tahminleri aşan kar marjları elde ettiğini belirtti.

Analistler, “Ağız bakımı sektöründe hacimlerin sıralı olarak toparlanması ve artan pazar payı, çok yıllı stratejik iyileşme planının etkili olduğunu gösteriyor” yorumunu yaptı. “2023 yılında reklam harcamalarını %19 oranında artırma niyeti, yönetimin agresif bir strateji benimsediğini gösteriyor. Bize göre, 2024 için ilk beklentiler gerçekçi ve muhtemelen aşılacak.”

Bu makale yapay zeka teknolojisinin yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla ayrıntı için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

haberdomanic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu