Ekonomi

KAYNAĞINDAN DÜZELTME-Anadolu Sigorta, “Kaybetmek Yok” ikinci yüzyıla hazırlanıyor

Foreks – Anadolu Sigorta, 100 yıllık köklü geçmişi ve “Kaybetmek Yok” mottosuyla ikinci yüzyılına emin adımlarla giriyor. Şirketin güçlü finansal sonuçları ve yenilikçi stratejileriyle sigortacılık sektöründeki öncü rolünü vurgulayan Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtn, “Anadolu Sigorta ikinci yüzyıla girerken sürdürülebilirlik bakış açısını ve teknolojiyi merkezine alan, çalışanlarına değer veren ve müşteri odaklı yaklaşımlarıyla ‘Geleceğin Şirketi’ vizyonunu inşa ediyor” dedi. 

Anadolu Sigorta 100 yıllık köklü geçmişi ile sigorta sektöründe öncü rolünü sürdürürken geleceğe dair sağlam ve yenilikçi adımlar atıyor. 2023 yılı itibarıyla Orta Vadeli Stratejik Plan’ında kapsamlı bir revizyon gerçekleştiren Anadolu Sigorta, iş programını ikinci yüzyıla hazırlık vizyonuyla şekillendirdi. Şirket, 2024 yılının ilk yarısında teknik denge sonuçlarını da yükselterek önceki yıla göre %87’lik artışla 5,4 milyar TL net kâr açıklarken prim üretimi hedeflerine de ulaştı.

Bu dönemde özsermayesini de güçlendiren Anadolu Sigorta son 12 ayda %216 özsermaye artışı sağlarken sermaye yeterlilik oranını %65 oranında iyileştirmeyi başardı. Böylece Anadolu Sigorta, özsermaye değerinin prim üretimi ve konservasyon oranını doğrudan etkilediği sigortacılık sektöründe 27 milyar TL’yi aşan özsermaye büyüklüğü ile en yüksek özsermaye değerine ulaştı. Bu büyüklük, aynı zamanda sektörün toplam özsermayesinin %17’sini oluşturuyor.

2023 yılı Şubat ayında yaşanan üzücü deprem felaketi sonrasına denk gelen bu 12 aylık süreçte yaklaşık 475 milyon EUR tutarında deprem hasar ödemesi yapan Anadolu Sigorta’nın özsermayesinin kuvvetlenmesinde ve finansal istikrarının korunmasında ihtiyatlı ve kapsamlı reasürans programı da önemli katkı sağladı.

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan; “Anadolu Sigorta ikinci yüzyılında ‘Geleceğin Şirketi’ vizyonunu inşa ediyor”

Sektörün üretim hacminde her geçen yıl büyüme olduğunu belirten Tuğtan, sektör sonuçlarına bakıldığında, üretimde en büyük payın %28,5 ile Kara Araçları Sorumluluk yani Trafik Sigortaları’nda olduğunu, Hastalık-Sağlık (%18,2), Yangın ve Doğal Afetler (%17), Kara Araçları (Kasko) (%15,1) olarak sıralamanın devam ettiğini ifade etti. Tuğtan, Anadolu Sigorta’nın tüm Türkiye’ye yayılmış güçlü acente ağı sayesinde ikinci yüzyıla daha da kuvvetli gireceğini, reasürans yapısını kuvvetlendirirken sektördeki risk paylaşımı ve kapasite yönetimi konusunda da öncü adımlar attığını vurguladı. 

Branşlar ile ilgili değerlendirmede de bulunan Tuğtan, “Hayat dışı 15 ana branştan 11’inde ilk 3’te yer alıyoruz. Kara Araçları (Kasko), Su Araçları ve Kefalet olmak üzere 3 branşta sektör lideriyiz. Yangın ve Doğal Afetler, Nakliyat, Hava Araçları ve Hava Araçları Sorumluluk branşlarında ise güçlü ikinciliğimizi sürdürüyoruz. Elbette odak branşlarımızda payımızı artırmaya yönelik çalışmalarımız devam edecek. Özellikle Ticari Yangın konusundaki bilgi birikimimizle çok daha fazla sayıda işletmeyi koruma altına almayı hedefliyoruz. Kasko branşına baktığımızda TÜİK verilerine göre trafiğe kayıtlı toplam araç sayısı 30 milyon civarında. Bu araçların %52’si otomobil statüsünde ve otomobil grubunda kasko penetrasyonu %25 civarında. %75’lik bir pazardan bahsediyoruz. Sağlık sigortalarına olan ilgi, pandemi sonrasında ciddi artış gösterdi. Sektörde Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Özel Sağlık Sigortası adetlerinde 2020 yılı sonundan günümüze %98 artış olduğunu görüyoruz. Şirket olarak ise adet bazında %87’lik artışa sahibiz. Sağlık branşında payımızı artırmaya devam edeceğiz” diye konuştu.  

Tuğtan, tarihi sorumluluklarının bilinciyle sigortalıları ve tüm paydaşları için değer üretirken, ürün ve hizmet portföylerinden çalışma ortamına kadar Anadolu Sigorta’nın ikinci yüzyılına hazır olduklarını belirtti ve “Geleceğe, yeniliklere açık ve güçlü bir vizyonla adım atmaya kararlıyız. Anadolu Sigorta, ikinci yüzyıla girerken sürdürülebilirlik bakış açısını ve teknolojiyi merkezine alan, çalışanlarına değer veren ve müşteri odaklı yaklaşımlarıyla ‘Geleceğin Şirketi’ vizyonunu inşa ediyor. 100 yıllık köklü geçmişimiz, bize sadece sektörün öncülerinden biri olma sorumluluğunu değil, aynı zamanda geleceğe dair sağlam ve yenilikçi adımlar atma gerekliliğini de beraberinde getiriyor” dedi.  

“Sigortalıların ihtiyaçları evrim geçirdikçe kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler daha çok değer kazanacak”

Dijitalleşme ve müşteri odaklı hizmet anlayışını ön planda tutan Anadolu Sigorta, sunduğu kişiselleştirilmiş sigortacılık çözümleriyle de dikkat çekiyor. Sektördeki ilk ve tek yerinde Ar-Ge merkezi belgeli şirket olarak asistans hizmetlerinden hasar yönetimine kadar pek çok alanda dijital dönüşüme odaklanan Anadolu Sigorta, yapay zekâ destekli süreçlerle sigortalıların taleplerine hızla yanıt veriyor. 

“İkinci yüzyılımıza girerken teknolojiyi merkezimizde tutmaya devam ederek kişiselleştirilmiş sigortacılık anlayışını yaygınlaştırmaya yönelik adımlar atacağız” diyen Tuğtan sözlerine şöyle devam etti: “Sigorta sektörü hızla değişen ekonomik, teknolojik ve sosyal dinamiklere paralel olarak sürekli bir dönüşüm içerisinde. Bu dönüşümü değerlendirirken dijitalleşme, yapay zeka, veri analitiği ve sürdürülebilirlik başlıklarına dikkat çekmek gerekiyor. Tüm bu gelişmelerle birlikte sigortalılarımızın ihtiyaçları da bu değişimlerle eş zamanlı olarak gelişiyor ve değişiyor. Hızlanan ve kişiye özel hale gelen süreçler arttıkça sigortalılarımız, ihtiyaçlarına uygun, esnek ve kişiselleştirilmiş poliçeler talep ediyor. Bu noktada da kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler daha çok değer kazanıyor. Biz sigortacıların temel görevi sigortalılarımızın değerlerine güvence sağlamak. Araç, ev, iş yeri, patili dostlarımız, sağlığımız ve bugün tahmin edemeyeceğimiz birden çok değer zinciri gelişmeye devam ediyor. Bu zincir geliştikçe sigortalılarımızın ihtiyaçları da evrim geçirmeye devam edecek. Bu doğrultuda, dijitalleşme yolculuğumuzda müşteri odaklı yaklaşımımızı geliştirmek için dijital kanallarımızı sürekli iyileştirme bilinciyle yönetmeye devam edeceğiz. Buna paralel olarak sunduğumuz ürün ve hizmetleri güçlendirecek adımlar atıyoruz. Gerek operasyonel süreçlerde gerekse asistans başta olmak üzere hasar hizmetlerinde uçtan uca dijital deneyimi yaşatan, müşteri odaklı yaklaşımımız ile hizmet farkımızı güçlü bir şekilde ortaya koyuyoruz. Şirket olarak asistans hizmetlerini kendi bünyemizde vermeye yönelik çalışmalarımıza da devam ediyoruz.”

“Sigortacılıktaki öncülüğümüzü çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik alanında da devam ettiriyoruz”

Sigortacılığın, sürdürülebilir kalkınma ve ekonomik büyümenin sağlanmasındaki öneminin farkında olduklarını aktaran Tuğtan, sürdürülebilirlik yaklaşımlarını bu bilinçle şekillendirdiklerini ifade etti. 

Genel olarak dünyanın, özel olarak ise şehirlerin ve ekonominin karşılaştığı risklerden finansal olarak etkilenme düzeyinin çok yüksek olduğunu belirten Tuğtan, “Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını bu alanda bir kılavuz olarak görüyoruz. 2030 yılına kadar ulaşılması beklenen, 17 başlık altında toplanmış olan Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nın tümünün önemli olduğunun farkındayız. Bununla birlikte, odaklanarak daha etkili ve faydalı olabileceğimiz ’Nitelikli Eğitim, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği, Sorumlu Üretim ve Tüketim, İklim Eylemi, Karasal Yaşam ve Amaçlar İçin Ortaklıklar ile ilgili çalışmalarımız daha fazla diyebiliriz. Orman yangınlarının erken tespitine katkı sağlayan Ormanın Gözleri projemiz, üçüncü fazı ile 2025’te de devam edecek. 2025’te yine 3. dönemini yürüteceğimiz Anadolu Sigorta Kütüphaneleri, çocukları kitaplarla buluşturacak” dedi. 

Anadolu Sigorta’nın sosyal sürdürülebilirlik alanında odaklandığı konulardan birinin de toplumsal cinsiyet eşitliği olduğunun altını çizen Tuğtan sözlerini şöyle sürdürdü: “Yarısından fazlası kadın çalışanlardan oluşan bir şirket olarak, kadınların ekonomik ve sosyal hayata katılmasının ve her alanda eşit temsilinin sürdürülebilir kalkınmanın en önemli unsurlarından biri olduğuna inanıyoruz. Eşitlik Komitemizin koordinasyonunda #DahaEşit mottosuyla yürüttüğümüz kurum içi çalışmalar ile sektörümüze örnek oluşturuyoruz. Yayınladığımız Eşitlik Politikamız, Anadolu Sigorta çalışanlarının tamamının katıldığı eğitim serileri, şirket içi yazılı iletişimde yürürlüğe koyduğumuz ve ayrımcı kelimeleri söylemlerimizden çıkarmamızı sağlayan otomatik kelime düzelti uygulaması, gurur duyduğumuz projeler arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl, Birleşmiş Milletler Kadın Birimi’nin (UN Women), Kadının Güçlenmesi prensiplerini pekiştirmek amacıyla başlattığı Sözden Eyleme WEPs Programı’na da katıldık. Şirketimize, sektörümüze, dünyamıza ve toplumumuza olumlu katkı sağlayacak çalışmalarımıza, etki yaratacak iş birliklerimize devam edeceğiz.”

haber-kemaliye.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu