L’Oreal, 4. çeyrek satışlarında Estee Lauder’ı geride bırakarak %6,9 artış bildirdi
Dünyaca ünlü kozmetik grubu L’Oreal, dördüncü çeyrek satışlarının %6,9 artışla 10,6 milyar Euro’ya (11,4 milyar $) yükseldiğini bildirdi. Bu büyüme, önceki çeyreğe kıyasla daha yavaş bir tempoya ve daigou satıcılarını etkileyen mevzuat değişiklikleri nedeniyle seyahat perakende segmentinin karşılaştığı zorluklara rağmen gerçekleşti. Satış rakamları, Barclays’in konsensüs tahminlerine göre beklenen 10,9 milyar Euro’nun biraz altında kaldı.
Lancome ve Maybelline gibi markaları bünyesinde barındıran Paris merkezli holding, özellikle Hainan ve Güney Kore’deki seyahat perakende işlerinde düşüş yaşadı. Bu, Çin hükümetinin, eserleri yurt dışından daha düşük fiyatlarla satın alıp Çin ana karasında indirimli olarak satan daigou satıcılarına yönelik baskısına bağlanıyor.
Buna karşılık güzellik rakibi Estee Lauder (NYSE:EL), Çinli tüketicilerin temel olmayan ürünlere harcamalarını azaltması nedeniyle kar marjlarını artırmak için küresel iş gücünü %3 ila %5 oranında azaltmayı planladığını duyurdu. Estee Lauder’ın satışları aynı çeyrekte %8 düştü.
Çin’in COVID-19 salgınından ekonomik toparlanması, emlak krizi ve artan genç işsizliği nedeniyle beklenenden daha yavaş oldu. Ancak L’Oreal, Çin’deki güçlü konumunu korumayı başardı ve ülkenin 78,9 milyar dolarlık güzellik ve kişisel bakım pazarında lüks kozmetik segmentine liderlik etti.
L’Oreal’ın faaliyet marjı 2023 yılı için piyasa beklentilerine uygun olarak %19,8 seviyesinde sabit kaldı. Şirketin mevzuatla ilgili zorluklar karşısında gösterdiği dayanıklılık ve Çin’deki güçlü performansı, emsallerine göre pazardaki gücünün altını çiziyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.